fredag 30 september 2011

Fotografering och ny bokrecension!

Biblioteket var fotoateljé under torsdagen och fredagen, och var därför stängt för boklån och andra aktiviteter, förutom fotografering. På måndag öppnar det som vanligt igen. Hoppas jag... Fotografen hade möblerat om, och hängt upp en stor blå duk som bakgrund för fotograferingen. Spännande och kul med fotografering!

Yassin har skrivit en bokrecension. Läs den!

Årskurs 6 fortsätter med sina bokcirklar, och snart kommer det många recensioner från deras läsning. Vi läser bl.a.  om andra världskriget (I skuggan av muren), cirkus (Cirkusflickan), om vad som skulle kunna hända i framtiden (Gone, Den gröna cirkeln), historiska romaner, deckare (Afrikas hemligheter och de förbjudna kunskaperna), berättelser som utspelar sig i nuet (Habib, Nyckelbarnen, Sorgfjäril), fantastiska berättelser (Blod och dunder äventyret) ... 


Troll i sikte
Jag har läst en bok som heter Troll i sikte. Författaren heter Matthew Morgan.


Ett fladderbud kommer med hemska nyheter till Farraway Hall, som är en djurpark för sällsynta vilddjur. Någon röker ut troll ur deras grottor, för att sedan ha trolljakt och skjuta dem! Varulvspojken Ulf och hans vänner bestämmer sig för att försöka stoppa den grymma jakten.

Boken tycker jag mycket om. Den är spännande och lätt att förstå.

Jag tyckte särskild om när Ulf blev en varulv för att då blev han stark och rätt häftig
Jag tror att författaren skrev det för han hade fått en bra idé och han kunde få bra rykte.

Jag skulle rekommendera till den som gillar långa och fantasi fulla böcker. Bilderna gjorde så att man förstod boken lättare.

Yassin, 5G
28 september 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar