tisdag 25 augusti 2015

Tre regler för biblioteksassistenterna



Katten Zorrino och boken The Guest Cat av Takashi Hirande


Vi har tre regler för biblioteksassistenterna



1. Var vänlig och trevlig mot alla
Låtsas att du står i en affär och ska ta emot en kund.
Säg hej, le lite, och tacka när eleven/läraren lånat färdigt.

 2. Ta det lugnt
Ibland är det många elever som står i kö vid lånedisken för att låna och lämna tillbaka böcker. Det är viktigt att biblioteksassistenterna tar det lugnt och inte blir stressade. 

3. Var noga! 
Det är viktigt att det blir rätt när eleverna lånar och lämnar tillbaka böckerna.
Kontrollera att det är rätt elev du loggat in på- Kom alltid ihåg att logga ut mellan varje låntagare.


Lilla My är lite arg ibland
 Den enda som får vara lite arg är Sana,
och det ska helst inte hända...









De som kommer till biblioteket vill gärna läsa, titta efter böcker, 
spela schack och ta det lite lugnt.



                                         
Isabell skrev i bokbloggen strax före sommarlovet. 

Jag blev så glad när Isabell dök upp igen... 


Det bästa i biblioteken är att man får läsa många böcker. Och att man får hjälp av Sana... Tack Sana! Och jag ska kanske sluta på Gärdsmosseskolan och kanske inte. Jag kanske kommer tillbaka till Gärdsmosseskolan igen.....
Jag rekommenderar att ni ska läsa JAG ÄR LOVE AV MÅRTEN MELIN .......

Isabell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar