onsdag 7 december 2016

Om att vara utsatt och ensam, och om hämnd

Ensam i mörkret av Benni Bødker

Jag har läst boken Ensam i mörkret av författaren Benni Bødker.
Det var en väldigt bra bok.
Deb har bra och lagom text.
Detta är den andra boken i serien.


Boken handlar om en pojke som hela sitt liv kämpar mot zombier, som vill ha sin mat.
Det känns att han är ensam i världen. Hans flesta vänner är döda eller zombies. Han träffar på ett helt gäng med barn, och därifrån fortsätter kampen.

Den här boken skulle jag rekommendera för 10 år och uppåt. Den har lagom text.
Jag hoppas att ni som läser boken tycker om den.

Emna, 5A





Nahid i 5A har läst en bok som hon tyckte var väldigt bra:


Hämndnatt av Catherine MacPhail

Min bok heter Hämndnatt och författaren heter Catherine MacPhail. Den publicerades år 2010 och den handlar om skräck. 
De viktiga karaktärerna är Danny, Soo, Sonji, Marianne, Nicola och Destiny. Den utspelar sig i en öde skola.

Nicola och hennes vänner lockar med sig den nya tjejen i klassen på en hemlig övernattning i skolan. De tänker spela nykomlingen ett otäckt spratt, men medan mörkret faller börjar Nicolas vänner istället att försvinna, en efter en. 
Jag själv tycker att språket är enkelt.
Mariannes karaktär förändras under bokens gång.
Boken var jättebra!


Nahid, 5A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar