tisdag 7 januari 2014

Vårtermin!


Och nu har vi startat VÅRTERMINEN! 


Too Tickis och Mumintrollets möte i Trollvinter
För visst är det vi, elever och vuxna, som tillsammans "gör" vår skola. 

Biblioteket har öppet som vanligt, måndagar, tisdagar och torsdagar, på bambarasten för alla elever.

Nu ska jag även försöka hinna ha lite öppet på måndag eftermiddag och tisdag eftermiddag, efter kl. 14.00. 



Välkomna!



Hông läste några böcker strax före jul, och hon vill gärna dela med sig av vilka böcker det är:  




Cirkusdeckarna och fjällmysteriet av Dan Höjer
Jag tycker att den var bra. Jag har läst 1, 2, 3, 4 och nu 5. Jag ska läsa 6.

Pojken som älskade djur av Mats Larsson
Den var bra, fast jag förstod inte vad de skrev, fast det var bra ändå.

Djurräddarklubben av Anette Eggert
Boken var bra och spännande.

Hông, 4G



PS. 
Den enda regeln som gäller i vårt bibliotek är att alla får komma! OCH att här är det böckerna och läsningen som är det viktiga! Men man kan läsa på många olika sätt, t.ex. med öronen...

Men det är även viktigt med schackspel, leta i datorn efter nya och gamla böcker, småprata om livet, fråga om universum, vila i soffan, titta på bilder, drömma sig bort ...












2 kommentarer:

  1. Sanna vilken bra ide att starta denna blogg:) Utan dig på biblioteket skulle det vara....jag kan inte änns tänka mig det! Tack för allt du gjort för skolan♥♥♥

    SvaraRadera