lördag 26 november 2011

Citatfesten har börjat!



Tiden går så fort. Jag är här igen. Framför datorn. Det känns som om det bara var fem minuter sedan jag började skriva dagboken, och inte en hel dag. Och jag är såååå trött.
Jag borde vägra. Jag hade gjort det om det inte hade varit för mammas hot om att dra in veckopengen. Jag ska se om jag kan skaffa mig ett extrajobb på lördagarna. Jag har många kontakter i centrum.  
Douglas Foley, Habib. Meningen med livet
Özlem, 6G



P.s.
Men flaggor med Den Gröna Cirkeln vajar nu på flera platser runt om på jorden.
Ingen vet fortfarande vad som hände Judit Kaspersson, David Beckman, Gabriel Göthlin, Dinah Montgomery och de andra barnen.
Kanske är det början på något nytt, trots allt?
Stefan Casta, Den gröna cirkeln
Arass, 6B



1 kommentar:

  1. Den gröna cirkeln är en av de bästa böckerna jag har läst den här terminen.

    SvaraRadera