tisdag 1 november 2011

Höstlov

Jag hoppas alla har ett fint höstlov med många bra läsupplevelser. Och mycket lek, god mat och låååååånga sovmorgnar...


Vad sägs om att starta en citatfest? Om du hittar ett stycke i boken du läser som du tycker om, tycker är kul, tycker är vackert, hemskt, bra, skriv ner och skicka till mig, så publicerar jag det.


Ett citat ur Nyckelbarnen av Sara Kadefors (sid. 5):
Jag fick egen nyckel redan i trean fast jag inte ville ha någon. De köpte ett band som man kunde hänga runt halsen med namnet på ett rockband som de trodde att jag gillade och lämnade över den, som om det vore något fantastiskt.



Och glöm inte att delta i undersökningen om hur ofta du besöker biblioteket!


Vi ses på måndag, men fram till dess: Några bilder från biblioteket.

HP brukar titta in. 

Med nya bokkatalogen
Vem pratar Sana med?
Förskolebarnen lyssnar på Lyckans Äppelträd...

... och förskolelärarna också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar