måndag 9 juni 2014

Sista veckan före sommarlovet!


Sommaräng

Sommarlov

Från klassrummen hörs ljuv musik när man går förbi i korridorerna. Det är för att eleverna övar på sina sångnummer inför skolavslutningen.
Årskurs sex lämnar skolan för att bli HÖGSTADIE-elever. 
Om jag kommer att sakna dem? Ja!!! och HELA skolan kommer att gråta.




De har gett mig lite tips att tänka på inför nästa års årskurssex-elever:

  • Eleverna skulle kunna ha Gärdsmosseskolans bokblogg som startsida på sina datorer
  • Läsa mera på bibliotekstiden
  • Läsa mer under schemalagd skoltid
  • Fler författarbesök


Muna valde bilderna och Sana skrev



Vilken bok har eleverna läst mest under läsåret 2013-2014?  
Hur många böcker finns det i biblioteket?
Hur många böcker har eleverna lånat under läsåret?

 "Sana kommer tar reda på svaren som handlar om de tre frågorna
 "Svaren får ni veta på torsdagen den 12 juni 2014"

På torsdagen den 12  juni 2014 är sista dagen som biblioteket är öppet.
Son


Slutligen två bokrecensioner, som handlar om sommarlovsplaner, och de som blev av och de som inte blev av:


Bokrecensioner

                Dagbok för alla mina fans Femte Hjulet

Den här boken handlar om en kille som heter Gregory Heffley. Hans liv är lite knepigt då och då. Det är Alla Hjärtansdag Dans i Gregs skola. Han försöker hitta en dejt men det går inte så bra. Men en dag blev en tjej dumpad, och då hoppar Greg in och fick en dejt till Dansen. Hans kompis Rowley kommer följa med Greg på dansen men Greg märkte att Rowley hade vattenkoppor! Men det visade sig att det bara var en finne.På dansen kommer det några pensionärer som hade bokat ett möte i gympasalen så vaktmästaren fick dela gympasalen på mitten. Efter dansen fick Greg vattenkoppor och Rowley blev ihop med Abigail som var Gregs dejt. 

Den här boken var rolig för att Greg letade efter en dejt till dansen så länge och han hittade Abigail i sista minuten innan Dansen. 

(Jag tycker) att andra ska läsa den här boken för att man kan lära sig ganska mycket om hur man ska sköta sig när man bjuder ut en tjej.

(Jag tror) att författaren skrev den här boken för att man ska veta hur man ska behandla en tjej och hur man ska bjuda ut någon på dans.

Den här boken får 5 av 5 stjärnor av mig, hoppas de andra som läser den här boken tycker samma sak.

Jag hoppas att jag får ett bra och roligt sommarlov som Greg Heffley.

Dominic 4B










Dagbok för alla mina fans. Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
Den här boken handlar om en kille som heter Greg Heffley. Hanberätta rom hur han vill ha sitt sommarlov. han vill gärna bli ihop med en tjej som heter Holly Hills, men det blev inte exakt som han hade tänkt sig.
Boken var rolig för att Greg vill begära så mycket sker, men allt går inte att göra.
Andra ska läsa boken för att den är så rolig att man nästan inte kan sluta läsa.
Dominic, 4B


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar