fredag 12 maj 2017

Och ännu fler citat!

Eleverna i årskurs 5 och 6 har gett sig i kast med att leta upp citat, läsa citat och skriva citat. 
Här följer några från den senaste veckan.


Du och jag Agnes av Bente Bratlund 
Citat från sidan 19.


Så tänker jag på Daniel.Hade han pratat mer med mig om det var jag som skulle resa?Hade han lagt märke till mig? 
Deljin 5B





En vän som heter Mia av Peter Pohl

"Finns det nån mat hemma?" frågar hon."Jag vet inte, jag har just kommit.""Ja, ja, du har just kommit", suckar hon och viftar åt Lina att lämna henne i fred.
Dilara 5A
"Öppna mamma! Det är jag, Lina!"Det fick hon också göra flera gånger innan tofflorna kom hasande där inne och mamma öppnade åt henne. Hon fick en örfil för att hon bråkade, eller för att hon glömt nyckeln, eller för något annat i den stilen.
Rahella 5A



Magisterium Kopparhandsken av Holly Black, Cassandra Clare
Citat från sidan 30
Call undrade om Alastir alltid hade tyckt att något verkade skevt med honom, om Alastair haft en smygande otäck känsla av att något var fel. Han hade alltid tänkt på Alastair som sin pappa, till och med att det var möjligt att Alistair inte längre såg på Call som sin son.
Amne 5A





Hej, det är jag! lämna mig inte ensam här igen… (PS. Allt jag kommer att berätta nu är 110 % sant!!!) av Nine E. Grøntvedt
Citat, s. 95


Helles mamma köper också några lotter. Så går vi en vända till husen som ligger lite längre ut mot färjeläget. Där bor en del väldigt sjysta som alltid köper lotter.
Nahid, 5A

Kampen mot superbitcharna av A. Audhild Solberg
Thea kommer in. Bara så ni vet så är hon typ den populäraste tjejen i klassen och har typ den snyggaste killen. Hon är även sångare för fuck Justin. Du kanske får uppfattning om henne som drug stop stop stop DET ÄR HON JU. Så dum jag är.
 Zerad Tigay Abdulahi Qasim 6A




Skuggporten av Lene Kaaberbøl 
Citat s.7
Jag var ingen småunge längre som blev ledsen när folk sa något taskigt eller kissade på mig av skräck om någon av de äldre knuffade till mig. Jag var nästan fjorton. Jag hade inga flätor längre.
Henry 6a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar