måndag 6 april 2015

Mer om Mårten Melin

Så här skrev årskurs sex om författarbesöket på vår skola. 
Det är snabba nedkast, och de säger mycket om elevernas upplevelse:

Kevin:
Jag gillar besöket och alla hans böcker.
De är spännande, handlar om kärlek, och väldigt bra.
Jag gillar honom som person. Han skriver många olika böcker, t.ex. noveller, dikter och romaner. Alla är bra.
Jag tycker att årets författarbesök är den bästa hittills och jag hoppas att nästa sexor ska få ett lika bra författarbesök.
:)




Stefan:
Du har varit så bra och snäll och väldigt cool.
Enligt mig är du den bästa och fortsätt så för det passar dig.
Du kunde svara på frågorna utan problem.

Sandra:
Vi har haft besök av Mårten Melin. Han lärde oss att göra en dikt. Vi fick läsa upp dikten. 
Mårten läste en bok för oss. Den var jättebra!

Hanad:
Mårten Melin läste en bok. Den var spännande och hette Aldrig förlåt.
Han lärde oss skrivtips så att det lät som en dikt. Vi fick läsa högt. Vi hade roligt och vi saknar dig.
Vi ses på facebook!

Jonis: 
Mårten Melin var en bra författare man förstod mest av.
Han var en grym dramakille. Han tyckte om min boks bilder.
Det var spännande det han berättade om.












Armando:
Jag tycker att han var jättebra. Han berättade mycket om sina böcker. Det bästa var när han läste. Han är grym.
Det dåliga var att han inte sa vem den är som han skriver om och varför han skriver mycket sexböcker, inte direkt sex, t.ex. Nästan nakna.

Kenny:
Jag tycker att det var trevligt när Mårten Melin kom. Jag fick veta nästan allt jag ville veta. Det var roligt att skriva texterna. 

Alex S:
Det var roligt när Mårten Melin var och besökte oss. Mårten var en schysst person och han läste en kort bok, men den var bra.

A.R:
Det var ett roligt besök. Mårten var rolig och intressant. Han gjorde ett slags tipsövningar, där vi ungefär skrev en dikt.
Jag trodde inte att det skulle vara roligt med författarbesöket, men jag hade helt fel. 
Jag tyckte att hur han än gjorde, blev det bara roligare. 
Jag har inget dåligt med mig från besöket, så han var den bäste av de författare jag träffat. 
Jag skulle vilja säga att han var en författares förebild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar